0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
klopt idd dat goedkopere slechter zijnmaar merken doe je het niet echtnou moet ik nie mauwenwant ik tank altijd bp ultimate of shell v-power
1. ik schakel vroeg op2. snelweg 120/130, autoweg 100/110, provinciale weg 80/90.3. bij 50km/u 4e versnelling en bij 30 de 3e versnelling4. rustig optrekken5. ver vooruit anticiperen hoef je minder te remmen en terug te schakelenDat zijn toch de dingen die helpen bij je verbruik, ik kom goed mee met het verkeer en rijd niet als een oude krant.Wel merk benzine gebruiken want dat scheelt ook, ik heb met verschillende auto's die goedkope zooi gebruikt en elke auto ging meer van verbruiken en ging op lange duur slechter lopen.Je bent iets meer kwijt voor een liter maar doordat je motor zuiniger in verbruik is haal je dat er met gemak uit Wat is het probleem met die goedkope benzine, voor zover ik in wetenschappelijke testen heb kunnen lezen, blijkt het zo te zijn dat bij de goedkope merken geen toevoegingen in worden gespoten tijdens het laden van de tankwagens.Die toevoegingen zorgen voor een betere verbranding, minder motorvervuiling, betere smering, bij de benzine zonder toevoegingen krijg je schrale benzine waardoor je ook meer koolafzetting in de motor krijgt.Volgens het tankklepje moet ik super tanken of benzine waarbij het Octaangetal getal niet minder is als 95 RON.50 in de 5e versnelling kan wel maar aan de toeren te horen is dat toch niet goed, ik denk dat daar de motor toch op z'n lazer van krijgt.
Tja... altijd Tinq en ga dat ook niet anders doen...
Hier in het dorp